Exclusieve Horlogemakers beheert de website.

Op de hele site worden de voorwaarden “wij”, “ons” en “onze” verwijzen naar Exclusieve Horlogemakers.com Exclusieve Horlogemakers biedt dit aan website alle informatie, tools en diensten die voor u, de gebruiker, op voorwaarde dat u akkoord gaat met alle voorwaarden, beleidsregels en hier vermelde mededelingen.
Door onze site te bezoeken en iets van ons te kopen, doet u mee aan: onze service.”

U stemt ermee in gebonden te zijn aan de volgende voorwaarden en: voorwaarden (“Servicevoorwaarden”, “Voorwaarden”), inclusief de aanvullende algemene voorwaarden en beleid waarnaar hierin wordt verwezen en of beschikbaar zijn door: hyperlink.

Deze Servicevoorwaarden zijn van toepassing op alle gebruikers van de site, inclusief: zonder beperking gebruikers die browsers, leveranciers, klanten, handelaren en/of bijdragers van inhoud.
Lees deze Servicevoorwaarden zorgvuldig door voordat u deze opent of gebruikt onze website.

Door een deel van de site te openen of te gebruiken, gaat u ermee akkoord gebonden aan deze Servicevoorwaarden.

Algemene voorwaarden Exclusieve Horloge Makers
ARTIKEL 1 – Definities
ARTIKEL 2 – Toepasselijkheid
Algemeen
ARTIKEL 3 – Het aanbod
ARTIKEL 4 – De prijs
ARTIKEL 5 – De Overeenkomst
ARTIKEL 6 – De betaling
ARTIKEL 7 – De aflevering en de levertijd
ARTIKEL 8 – Eigendomsvoorbehoud en –overdracht
ARTIKEL 9 – Conformiteit
ARTIKEL 10 – Garanties
ARTIKEL 11 – Niet-nakoming van de Overeenkomst
ARTIKEL 12 – Niet-tijdige betaling en vestigen van zekerheid
ARTIKEL 13 – Aansprakelijkheid
Overeenkomst op afstand
ARTIKEL 14 – Aanvullende bepalingen bij een Overeenkomst op afstand
Reparatie, onderhoud, ontwerp en vervaardiging
ARTIKEL 15 – Aanvullende bepalingen bij reparatie, onderhoud, ontwerp en vervaardiging
ARTIKEL 16 – Intellectuele eigendom
Klachten en geschillen
ARTIKEL 17 – Klachten
Slotbepalingen
ARTIKEL 18 – Afwijking
ARTIKEL 19 – Wijziging
ARTIKEL 20 – Overeenkomstige toepassing op niet-Consumenten
 
ARTIKEL 1 – Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
Consument: natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die
een Overeenkomst aangaat met betrekking tot een Product en/of dienst;
Ondernemer: natuurlijke of rechtspersoon die een aanbod doet of een Overeenkomst sluit
betreffende een Product en/of dienst;
Overeenkomst: overeenstemming tussen de Ondernemer en de Consument inzake een
Overeenkomst van koop/verkoop, opdracht en/of aanneming van werk;
Overeenkomst op afstand: een Overeenkomst die tot stand is gekomen via een door de
Ondernemer georganiseerd systeem, waarbij uitsluitend gebruik is gemaakt van technieken voor
communicatie op afstand;
Product: uurwerken en aanverwante artikelen, alsmede reparatie, aanpassingen, vervaardiging en
taxatie van genoemde goederen.
 
ARTIKEL 2 – Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod dat wordt gedaan en alle
Overeenkomsten die worden gesloten tussen de Ondernemer en de Consument.
 
Algemeen
 
ARTIKEL 3 – Het aanbod
1. Het aanbod van de Ondernemer wordt mondeling, schriftelijk of elektronisch uitgebracht en is –
indien een termijn voor aanvaarding is gesteld – van kracht gedurende de daarbij aangegeven
termijn.
2. In het aanbod wordt in ieder geval opgenomen:
a. de omschrijving van het Product met eventuele toebehoren;
b. de prijs van het Product en werkzaamheden met de aanduiding of de prijs een vast of een
niet-vast overeengekomen prijs is.
c. de op/leveringsdatum en of deze datum een vaste of vermoedelijke leveringsdatum is.
 
ARTIKEL 4 – De prijs
1. De prijs die de Consument moet betalen wordt vooraf overeengekomen, tenzij partijen
uitdrukkelijk anders overeenkomen. Indien een niet-vaste prijs wordt overeengekomen geeft de
Ondernemer zo nauwkeurig mogelijk aan van welke factoren de hoogte van de prijs af zal
hangen.
 
ARTIKEL 5 – De Overeenkomst
1. De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod van de Ondernemer.
 
ARTIKEL 6 – De betaling
1. Betaling vindt plaats a contant of via pinbetaling bij de aflevering, tenzij anders is
overeengekomen.
2. Als betaling in termijnen is overeengekomen moet de Consument betalen volgens de termijnen
en de percentages zoals deze in de Overeenkomst zijn vastgesteld.
 
ARTIKEL 7 – De aflevering en de levertijd
1. Aflevering vindt plaats door het Product terug in het bezit te stellen van de Consument.
2. Onder levertijd wordt verstaan de in de Overeenkomst afgesproken termijn. Partijen kunnen
een vaste of bij reparatiewerkzaamheden altijd een vermoedelijke levertijd overeenkomen.
3. Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd krijgt de Ondernemer alsnog een bepaalde
termijn om te leveren.
 
ARTIKEL 8 – Eigendomsvoorbehoud en –overdracht
De Ondernemer blijft eigenaar van het Product zolang de Consument niet volledig heeft voldaan
aan zijn betalingsverplichtingen, met inbegrip van hetgeen hij in verband met het tekortschieten in
zijn verplichtingen verschuldigd mocht worden (conform artikel 12 lid 2 van deze algemene
voorwaarden).
 
ARTIKEL 9 – Conformiteit
1. De Ondernemer staat ervoor in dat de door hem verrichte werkzaamheden beantwoorden aan
de Overeenkomst en worden uitgevoerd met goed vakmanschap en met gebruikmaking van
deugdelijk materiaal.
2. Minimale afwijkingen t.a.v. ontwerp, monster en model kunnen de Ondernemer niet worden
tegengeworpen.
 
ARTIKEL 10 – Garanties
1. De Ondernemer garandeert gedurende een termijn van 12 maanden de afwezigheid van
gebreken, tenzij mondeling en/of schriftelijk anders is overeengekomen, voor zover die
betrekking hebben op de door hem gerepareerde/vervangen onderdelen.
2. De Ondernemer staat niet in voor gebreken die na de aflevering van de Producten zijn ontstaan
als gevolg van ondeskundig gebruik of gebrek aan zorgvuldigheid van de zijde van de
Consument, of die het gevolg zijn van veranderingen die de Consument of derden aan het
Product hebben aangebracht. Evenmin staat de Ondernemer in voor de eventueel ontstane
schade als gevolg van deze gebreken.
ARTIKEL 11 – Niet-nakoming van de Overeenkomst
1. De Ondernemer heeft het recht van terughouding (recht van retentie), als de Consument tekort
schiet in de voldoening van een opeisbare verplichting, tenzij de tekortkoming deze
terughouding niet rechtvaardigt.
 
ARTIKEL 12 – Niet-tijdige betaling en vestigen van zekerheid
1. De Consument is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. De Ondernemer zendt
na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de Consument de
gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
2. Als na het verstrijken van de in de betalingsherinnering gestelde termijn nog steeds niet is
betaald, is de Ondernemer gerechtigd de wettelijke rente in rekening te brengen vanaf het
verstrijken van de betalingsdatum, evenals de redelijke incassokosten en de kosten van
verzekering en opslag van het betreffende Product.
3. De Consument die een Product aan de Ondernemer afgeeft ter uitvoering van een
Overeenkomst vestigt daarmee een vuistpand op dit Product ten gunste van de Ondernemer
ter meerdere zekerheid van betaling van al hetgeen hij aan de Ondernemer verschuldigd is of
zal worden.
4. Als de Consument een jaar na het verstrijken van de betalingsdatum niet volledig aan zijn
betalingsverplichtingen inzake de reparatie, onderhoud, ontwerp of vervaardiging van een
Product aan de Ondernemer heeft voldaan, heeft de Ondernemer het recht de Overeenkomst
op te zeggen en tot openbare verkoop van de verpande zaak over te gaan, tenzij de Consument
binnen de voornoemde termijn een klacht heeft ingediend zoals omschreven in artikel 17. De
Ondernemer zal de Consument,
a. indien en voor zover de adresgegevens van de Consument bekend zijn, tweemaal bij
aangetekend schrijven (met tussenpozen van minstens drie maanden)
b. indien en voor zover de adresgegevens van de Consument niet bekend zijn of wanneer het
eerste aangetekende schrijven de Consument om welke reden dan ook niet heeft bereikt,
via een publicatie in een landelijk of regionaal dagblad, sommeren alsnog te betalen en
aankondigen tot openbare verkoop van het Product over te gaan wanneer hij in gebreke
blijft, nadat de daarin genoemde termijn is verstreken.
5. De openbare verkoop mag worden vervangen door een onderhandse verkoop, indien de te
verwachten kosten van openbare verkoop meer zullen bedragen dan de geschatte opbrengt van de
Producten. Als de opbrengst van de verkoop van het verpande Product de vorderingen van de
Ondernemer overstijgt wordt het overschot, indien mogelijk, aan de Consument ter hand gesteld.
 
ARTIKEL 13 – Aansprakelijkheid
1. De Ondernemer wijst de Consument op de beperkte aansprakelijkheid van de Ondernemer bij
reparatie en op de mogelijkheid om een aanvullende verzekering af te sluiten, tenzij het
duidelijk is dat de waarde van het Product niet hoger is dan het maximale bedrag voor
aansprakelijkheid. De Consument dient de Ondernemer zo volledig mogelijk te informeren rond
de specificaties van het Product.
2. De Ondernemer hoeft geen schade aan de Consument te vergoeden die het gevolg is van
overmacht, zoals onder meer schade als gevolg van een overval, vervreemding tijdens
verzending, inbraak, winkeldiefstal, diefstal of brand en/of wanneer de inboedel- of
kostbaarhedenverzekering van de Consument de schade dekt. Eventuele nadere uitkeringen
van schadeverzekeringen aan de Ondernemer die zien op schade aan een Product van de
Consument worden door de Ondernemer aan deze Consument uitbetaald.
3. Emotionele en/of immateriële schade komt nimmer voor vergoeding in aanmerking.
4. De Consument is tegenover de Ondernemer aansprakelijk voor schade die door een aan hem
toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.
 
Overeenkomst op afstand
 
ARTIKEL 14 – Aanvullende bepalingen bij een Overeenkomst op afstand
1. Voordat de Overeenkomst op afstand wordt aangegaan moet de Ondernemer op duidelijke en
begrijpelijke wijze aan de Consument de volgende informatie verstrekken:
a. de identiteit en het geografisch adres van de Ondernemer;
b. de belangrijkste kenmerken van de Producten;
c. de eventuele kosten van verzending;
d. de wijze van betaling, aflevering en uitvoering;
2. Retour zendingen zijn voor rekening en risico van de Consument.
 
Reparatie, onderhoud, ontwerp en vervaardiging
 
ARTIKEL 15 – Aanvullende bepalingen bij reparatie, onderhoud, ontwerp en vervaardiging
Indien sprake is van een Overeenkomst tot reparatie, onderhoud, ontwerp en vervaardiging van
Producten geldt het volgende:
De Ondernemer draagt zorg voor het vastleggen van het telefoonnummer en de adresgegevens van
de Consument.
 
ARTIKEL 16 – Intellectuele eigendom
De door een Ondernemer vervaardigde of verstrekte ontwerpen, tekeningen, berekeningen,
beschrijvingen, modellen en overige geleverde en daarvoor in aanmerking komende prestaties,
blijven het intellectueel eigendom van de Ondernemer en/of de ontwerper. Verveelvoudiging of
openbaarmaking van voornoemde goederen en/of Producten, zonder voorafgaande toestemming
van de Ondernemer, is niet toegestaan.
 
Klachten en geschillen
 
ARTIKEL 17 – Klachten en bemiddelingsregeling
Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven,
schriftelijk worden ingediend bij de Ondernemer, tijdig nadat de Consument de gebreken heeft
ontdekt. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de Consument zijn rechten
terzake verliest.
 
Slotbepalingen
ARTIKEL 18 – Afwijking
Individuele afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden moeten schriftelijk dan wel elektronisch
tussen de Ondernemer en de Consument worden vastgelegd.
ARTIKEL 19 – Wijziging
Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de KvK en consument is zelf aansprakelijk voor
het nazien en opvolgen van eventuele aanpassingen.
 
ARTIKEL 20 – Overeenkomstige toepassing op niet-Consumenten
1. Alle bepalingen zoals opgenomen in deze Algemene Voorwaarden zijn van overeenkomstige
toepassing op natuurlijke en/of rechtspersonen die handelen in de uitoefening van een beroep
of bedrijf en met de Ondernemer een Overeenkomst sluiten betreffende een Product,
behoudens artikel 17.
2. De bepalingen zoals opgenomen in deze Algemene Voorwaarden zijn niet van toepassing op
zakelijke wederpartijen. Onder zakelijke wederpartij moet worden verstaan, een natuurlijke
persoon of rechtspersoon die handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf en in die
functie de Ondernemer bevoorraadt en/of Producten levert en/of afneemt om door te
verkopen en/of te leveren (business-to-business).
 
Bedrijfsgegevens
Exclusieve Horlogemakers
Oberon 36
5221LV
’s-Hertogenbosch
Copyright © 2015-2024 Exclusieve Horlogemakers Inc. All Rights Reserved.